Rennebiler til Bjerkreimsmarken

Publisert av Egil Brastad Hansen den 24.08.22. Oppdatert 25.09.22.

Barn/ungdom har tidligere år stilt opp med egne rennebiler (olabiler/kassebiler) i konkurranse med  hverandre under Bjerkreimsmarken. Da der var få nye deltakere fra ett år til et annet, ble det som regel de samme deltakerne hvert år. Rennebilene deres var av høy kvalitet og et mesterverk i seg selv og sin konstruksjon.

For å utvide muligheten for deltakelse av barn/ungdom som ikke har egen rennebil, ble Lions club Bjerkreim forespurt av Bjerkreimsmarken om å bygge 5 egne rennebiler. Lokale bedrifter ble forespurt om sponsormidler, og det var en meget positiv respons. Dette endte opp med at både Bjerkreim trelast, Espeland AS, Covent, Lions club Bjerkreim og NAF dekket kostnadene til hver sin rennebil.

Et par ildsjeler fra Lions Bjerkreim jobber iherdig med å få bilene klar innen Marken starter.